Sayfalar

2 Haziran 2011 Perşembe

teşvik Sıkça Sorulan Sorular

SaklaSigortalı için işe giriş bildirgesinde seçtiğim meslek kodunu sigortalı başvuru ekranında "Eğitim Diploması Meslek Kodu" bölümünde bulamıyorum.

4447 Sayılı Kanunun Geçici 10.Maddesi kapsamında tüm meslek kodları teşvik kapsamında değildir. Sadece sigortalı başvuru ekranında yer alan meslek kodları teşvik kapsamındadır.

SaklaMuhasebe programı üzerinden form almaya çalıştığımda açılan barkotlu formda "Lütfen E-Bildirge Ekranından Giriş Yapınız" uyarısı alıyorum.

Uygulamayı ilgili muhasebe programı içinden değil de herhangi bir internet tarayıcı üzerinden açınız ve tekrar deneyiniz.

SaklaBaşvuru yaptığım her sigortalı için bağlı bulunduğum üniteye herhangi bir evrak götürmek zorunda mıyım?

Teşvikten faydalanmak için sigortalı adına belirttiğiniz eğitim durumunu gösterir belgeler mevcut ise bunları 30 gün içerisinde ünitenize teslim etmeniz gerekir. Fakat "Eğitim Durumu Yoktur/Uyuşmamaktadır" veya "İş-Kur Kursları" seçeneklerinden teşvik almış iseniz bu başvurular sistem tarafından otomatik olarak onaylanmaktadır. Ünitenize herhangi bir belge götürmenize gerek yoktur.

Saklaİşe giriş bildirgesinde sigortalının meslek kodunda değişkilik yaptım, fakat uygulamda bu değişikliği göremiyorum.

Uygulama ana ekranında "Sigortalı Listesini Yenile/Göster" seçeniğini tıklayınız.

SaklaSigortalının eğitim durumunu gösterir belgeye ait bilgileri girdikten sonra "Onayla" seçeneğini tıklayınca "Kişinin işe giriş bildirgesindeki meslek kodu ile eğitim durumuna ait meslek kodu uyuşmamaktadır." uyarısı alıyorum.

Sigortalı için işe giriş bildirgesindeki meslek kodu ile eğitim durumunu gösterir belge için meslek kodu uyumsuzdur."Eğitim Belgesi Yok/Uyuşmamaktadır" seçeneğinden giriş yapabilirisiniz.

SaklaSigortalının ortalama çalışan sayısının üstünde olup olmadığı hesaplanıyor mu?

Hayır. Bu kontrol üniteler tarafından yapılacaktır.

Saklaİşe alınan sigortalı için aynı ay teşvikten faydalanmak mı gerekiyor? Daha sonra faydalanılabilir mi?

Evet. İlgili sigortalı için herhangi bir işlem yapılmamış ise daha sonraki aylarda teşvik başvurusu yapılabilir.

SaklaYabancı uyruklu sigortalılar için teşvikten faydalanabilir miyim?

Evet. Fakat sadece "Eğitim Belgesi Yoktur/Uyuşmamaktadır" seçeneği aktif halde olacaktır.

Sakla18 yaşından küçük sigortalılar için teşvikten faydalanabilir miyim?

Evet başvuru kaydı yapılabilir. Fakat 18 yaşını doldurduktan sonraki aylardan itibaren teşvikten faydalanılabilir. Örneğin: Sigortalı 17.05.2011 tarihinde işe girmiştir. 23.06.2012 tarihinde 18 yaşına girecektir. Başvuru esnasında teşvik süresi sistem tarafından 24 ay olarak belirlenmişse bu sigortalı için teşvik başlangıç dönemi 06/2012 ve teşvik bitiş dönemi 05/2013 olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder