Sayfalar

3 Haziran 2011 Cuma

SGK İl Müdürü Erol'dan Uyarı

SGK İl Müdürü Erol'dan Uyarı

Sosyal Güvenlik İl Müdürü Selim Erol yaptığı yazılı açıklamada vatandaşları sahte denetim elemanlarına karşı uyardı.

Antalya Sosyal Güvenlik İl Müdürü Selim Erol açıklamasında, son günlerde Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünün adını kullanarak özellikle çarşı merkezindeki ve sanayi bölgelerindeki işyerlerine giderek kendilerini Sosyal Güvenlik denetim elemanı olarak tanıtan kişilerin denetim yapmaya çalıştığını ve para isteyerek denetimden vazgeçebileceklerini söylediklerini kaydetti. Erol açıklamasında, kendini SGK görevlisi olarak tanıtan bazı kişilerin çeşitli yol ve yöntemlerle işveren, sigortalı ve emeklileri aldatarak menfaat temin etmeye çalıştıklarını tespit ettiklerini açıkladı.

Sosyal Güvenlik Kurumu'nun adını kullanarak özellikle orta ölçekli işyerlerine girerek kendilerini denetim elemanı olarak tanıtan kişilerin, “Sosyal Güvenlik Kurumundan geliyoruz. Kayıtlarınızı ve çalışanlarınızın sigortalı olup olmadıklarını inceleyeceğiz” dediklerini belirten İl Müdürü Selim Erol, daha sonra bu kişilerin “Eğer bizlere bir miktar para verirseniz denetimden vazgeçeriz” gibi söylemlerde bulunduklarına dikkat çekti.

Antalya'da işyeri bulunan bir vatandaşın İl Müdürlüğünü arayarak durumu bildirmesi üzerine yapılan incelemelerde denetim elemanlarının belirtilen günlerde şehir içi denetimine çıkmadığının tespit edilmesi üzerine, durumun ortaya çıktığını bildiren Erol açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

”Bu tür çalışma esasları veya yöntemleri Kurumumuz Denetim elemanlarının takip ettiği çalışma usul ve esaslarından değildir. İşyeri sahibi vatandaşımız gelen kişiden Denetim Elemanı olduğuna dair kimlik ibraz etmesini isteyebilir. Şüphesinin devam etmesi durumunda ise İl Müdürlüğümüzü arayarak böyle bir denetim elemanının olup olmadığını teyit edebilir. Bu vatandaşın en doğal hakkıdır. Bu tür durumlara itibar edilmemesi, bu tür girişimlerde bulunanlar hakkında `ALO 155` ihbar hattına veya en yakın emniyet birimine başvurmaları ve suç duyurusunda bulunulması gerekmektedir. Vatandaşlarımızdan, İl Müdürlüğü olarak bu tür durumlara inanmaması adına gerekli hassasiyeti göstermeleri gerektiğini belirtiriz.”

haberciniz.biz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder