Sayfalar

30 Ekim 2017 Pazartesi

Maaş hesabında bloke

Maaş hesabında bloke


Bankalara borçlandım ve ödeyemedim. Bankalar da beni icraya verdi. Bu arada maaş hesabımın bulunduğu banka da aldığım bireysel kredi yüzünden beni icraya verdikten 1.5 yıl sonra maaşımda başka bir icra varken, ikinci bir 1/4 kesinti yapmaya başladı. (Yatan maaşa kısmi bloke koyup kalan paranın 1/4'ünü alıyor sonra blokeyi kaldırıyor.) Ben de şubeye itiraz ettim. Banka yetkilisi, zamanında çekip yarısını ödeyemediğim bireysel krediyi çekerken bana sözleşme imzalattıklarını; o sözleşmeye istinaden bloke koyduklarını; bunun yasal hakları olduğunu söyledi. Bu durum yasal mıdır, ne yapmalıyım?

Çalışan maaşının ancak 1/4'ü haczedilebilir. Birden fazla haciz varsa sıraya girerler ve bir haczin kesintisi bitmeden diğerinin kesintisi başlamaz. Ancak sorudan ikinci icra takibinden yapılan bir haciz olmadığı; yani 2. icra dosyasından işyerine maaştan kesinti yapılması için bir yazı yazılmadığı anlaşılıyor. Bunun yerine aynı zamanda maaş hesabının da kendi şubelerindeki bir hesaba yatmasından yararlanan banka, maaş hesabına doğrudan bloke uygulamıştır. Bu durumda üzerine bloke konan meblağa göre tüketici hakem heyeti veya tüketici mahkemesine başvurarak blokenin kaldırılmasını ve alınan bedellerin iadesini talep edebilirsiniz. 2017 yılı için 2 bin 400 TL'nin altında bulunan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetleri, büyükşehir statüsünde olan illerde 2 bin 400 TL ile 3 bin 610 TL arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetleri, büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerinde 3 bin 610 TL'nin altında bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetleri, büyükşehir statüsünde olmayan illere bağlı ilçelerde 2 bin 400 TL ile 3 bin 610 TL arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetleri görevlidir.

DİDEM OKUR, aydinlik.com.tr

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder